احیای کارکردهای مسجد برای مقابله با آسیب های اجتماعی ارزشمند است
کد خبر: 3786730
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

احیای کارکردهای مسجد برای مقابله با آسیب های اجتماعی ارزشمند است

گروه اجتماعی ــ رئیس تبلیغات اسلامی رشت احیای کارکردهای مسجد را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مهم و ارزشمند دانست و گفت: انجام فعالیت‌های ورزشی در مساجد، موجب جذب بیشتر جوانان به این نهاد دینی می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام‌والمسلمین صادق دوستار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت امروز، 13 بهمن ماه در اولین جلسه کارگروه ورزش و مسجد، با بیان اینکه نیازسنجی یک ضرورت است، اظهار کرد: امروزه نمی‌توان بدون شناخت نیاز جامعه به ‌ویژه جوانان و نوجوانان برای آنان برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه ارائه الگو برای جوانان یکی از مؤثرترین راهکارها می‌تواند باشد، تصریح کرد: باید زندگی پیشکسوتان در عرصه ورزش که همراه با جوانمردی و دینداری بوده به نسل جدید معرفی شود، زیرا برای آنان دارای جذابیت هستند و در این راستا همه ما باید احساس مسئولیت کنیم.

رئیس تبلیغات اسلامی رشت ادامه داد: اداره ورزش و جوانان شهرستان که متصدی امر ورزش است می‌تواند با همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی ضمن ایجاد فضاهای مناسب، الگوهای ورزشی که در حال نماز خواندن هستند و یا متولیان برنامه‌های مذهبی را برای جوانان به نمایش بگذارد.

دوستار احیای کارکردهای مسجد را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مهم و ارزشمند دانست و اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در مساجدی که برای نوجوانان و جوانان محلی برای فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و آموزشی وجود دارد، در جذب جوانان بسیار موفق بوده‌اند لذا می‌توان از ظرفیت روحانیان مستقر و همکاری دبیرانی که خود اهل مسجد و علاقه‌مند به احیای نماز و مسجد هستند، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد همه دستگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید فرهنگی و دینی باشد، یادآور شد: انجام فعالیت‌های ورزشی در مساجد، موجب جذب بیشتر جوانان به این نهاد دینی می‌شود. بنابراین دستگاه‌های متولی فرهنگ به‌ویژه اداره ورزش و جوانان باید به برنامه‌های ورزشی در مساجد رونق بخشند.

کاوه قدسی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت نیز، ضمن قدردانی از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برای ساماندهی امر ورزش در مساجد، گفت: اگر همه متولیان فرهنگی و متصدیان امر مسجد به این نتیجه برسند که فعالیت‌های ورزشی در مساجد نیاز و ضروری است، بدون شک در این امر موفق خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در چهار منطقه ویژه و آسیب‌پذیر شهر رشت با راه‌اندازی خانه ورزش نسبت به جذب هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان به ورزش و مسجد اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha